PUTRI, NURI ANANDA (0010) SILENT ANIMATION MOVIE IN LEARNING WRITING NARRATIVE TEXT: EFL STUDENTS’ PERCEPTIONS. Skripsi thesis, UNIVERSITAS PGRI ADI BUANA SURABAYA.
1. HALAMAN DEPAN.pdf
Download (669kB)
2. ABSTRAK.pdf
Download (345kB)
3. BAB 1.pdf
Download (292kB)
8. DAFTAR PUSTAKA.pdf
Download (388kB)
9. LAMPIRAN.pdf
Download (1MB)
Abstract
Salah satu media yang dapat digunakan untuk pembelajaran menulis teks naratif adalah Film Animasi Diam. Penggunaan film animasi bisu dalam pembelajaran juga dapat membantu siswa mengembangkan kemampuan berpikirnya karena siswa juga perlu menggabungkan narasinya dengan melihat gerak-gerik tokoh dalam film tersebut. Rumusan masalah dalam penelitian ini adalah bagaimana persepsi siswa terhadap film animasi bisu sebagai media pembelajaran menulis teks naratif. Berdasarkan pernyataan masalah di atas, tujuan utama dari penelitian ini adalah untuk mengeksplorasi persepsi siswa EFL terhadap film animasi bisu sebagai media pembelajaran menulis teks naratif.
Ada 2 teknik pengumpulan data dalam penelitian ini. Teknik pertama adalah wawancara dan teknik kedua adalah dokumen. Sasaran peserta dalam penelitian ini adalah siswa
kelas 11.A3.4 SMA Negeri 1 Krian. Teknik analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah analisis tematik.
Dari penelitian ini, peneliti menemukan hasilnya. Perspektif pertama siswa EFL adalah film animasi bisu adalah media yang menyenangkan untuk belajar menulis teks naratif. Perspektif kedua adalah film animasi bisu membuat fokus dan memberi semangat bagi siswa EFL. Perspektif ketiga adalah pembelajaran menulis teks naratif menggunakan film animasi bisu merupakan tantangan bagi siswa EFL.
Dengan hasil tersebut, siswa EFL memiliki perspektif positif dan negatif terhadap pembelajaran menulis teks naratif menggunakan film animasi bisu.
One of the media that can be used for learning to write narrative text is Silent Animation Movie. Using silent animated movies in learning can also help students develop their thinking skills because students are also necessary to combine their narratives by looking at the movements of the characters in the movie. The statement of the problem in this research is what are the students’ perceptions of silent animation movie as media to learning writing narrative text. Based on the statement of the problem above, the main objective of this research is to explore EFL students’ perceptions of silent animation movie as media to learning writing narrative text.
There are 2 data collection techniques in this research. The first technique is interviews and the second technique is
document. Target of the participants in this reasearch are students of class 11.A3.4 of SMA Negeri 1 Krian. The technique of data analysis that is used in this research is thematic analysis.
From this study, the researcher found the results. EFL students’ first perspective are silent animation movie is an enjoyable media for learning writing narrative text. The second perspective are silent animation movie make focusing and encouraging for EFL students. The third perspective are learning writing narrative text using silent animation movie is challenging for EFL students.
With those result, EFL students have positive and negative perspectives on learning to write narrative texts using silent animation movie.
Item Type: | Thesis (Skripsi) |
---|---|
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education > LB1603 Secondary Education. High schools P Language and Literature > PN Literature (General) P Language and Literature > PR English literature |
Divisions: | Fakultas Keguruan (FGr) > Pendidikan Bahasa Inggris S1 |
Depositing User: | Ms. Nuri Ananda Putri |
Date Deposited: | 28 Aug 2024 04:18 |
Last Modified: | 28 Aug 2024 04:18 |
URI: | https://repository.unipasby.ac.id/id/eprint/5445 |