RIHANOVA, SIFA OKTAVIANA (2023) STUDENTS' PERCEPTION ON LEARNING VOCABULARY USING QUIZLET APPLICATION. Skripsi thesis, UNIVERSITAS PGRI ADI BUANA SURABAYA.
Halaman depan Sifa.pdf
Download (770kB)
Abstract Sifa.pdf
Download (313kB)
Chapter 1 Sifa.pdf
Download (665kB)
References Sifa.pdf
Download (185kB)
Appendix Sifa.pdf
Download (881kB)
Abstract
Bahasa Inggris adalah salah satu mata pelajaran yang banyak
dikeluhkan siswa, terutama tentang kosa kata yang sulit diingat untuk
dihafal bahkan diucapkan. Pada aplikasi Quizlet siswa dapat
mempelajari kosakata dengan berbagai cara, serta dengan bermain
game membuat siswa senang dan tidak bosan dalam menggunakan
Aplikasi Quizlet sebagai sarana pembelajaran kosakata. Tujuan dari
penelitian ini adalah untuk mengetahui persepsi siswa dalam
menggunakan aplikasi Quizlet, siswa banyak yang belum mengetahui
seperti apa Aplikasi Quizlet, setelah mengetahui dan mempelajari
Aplikasi Quizlet mereka menjadi senang dan lebih mudah menyerap
pelajaran, mereka tertarik dalam permainan yang tersedia pada
Aplikasi Quizlet sangat interaktif dan sangat mudah digunakan.
Peneliti mengambil data penelitian kualitatif, dengan menggunakan
metode pengumpulan data observasi, wawancara dan dokumentasi,
banyak siswa yang tidak tertarik dengan pelajaran bahasa Inggris,
terutama kesulitan mereka dalam kosakata dan pengucapan. Hasil
yang diperoleh dari penelitian ini adalah siswa yang mulai aktif dan
pandai menguasai menggunakan aplikasi Quizlet dalam belaja
rkosakata Bahasa Inggris di kelas.
English is one of the subjects that many students complain
about, especially about the vocabulary which is difficult to remember
to memorize and even pronounce. In the Quizlet application, students
can learn vocabulary using a variety of ways, as well as playing games
makes students enjoy and not get bored in using the Quizlet
Application as a vocabulary learning tool. The purpose of this study is
to determine students' perceptions of using the Quizlet application,
many students don't know what the Quizlet Application is like, after
they know and learn the Quizlet Application they become happy and
absorb lessons more easily, they are interested in the games available
on the Quizlet Application which are very interactive and very easy to
use. Researcher took qualitative research data, using observation,
interview and documentation data collection methods, many students
were not interested in English lessons, especially their difficulty was
in vocabularies and pronounces. The results obtained from this study
are students who are starting to be active and good mastery in using
the Quizlet application in learning English vocabularies in class.
Item Type: | Thesis (Skripsi) |
---|---|
Subjects: | L Education > L Education (General) P Language and Literature > PE English P Language and Literature > PR English literature |
Divisions: | Fakultas Keguruan (FGr) > Pendidikan Bahasa Inggris S1 |
Depositing User: | mrs Sifa Oktaviana Rihanova |
Date Deposited: | 03 Sep 2024 03:41 |
Last Modified: | 03 Sep 2024 03:41 |
URI: | https://repository.unipasby.ac.id/id/eprint/5624 |