ADI BUANA STUDENTS EXPECTATIONS ABOUT EFL TEACHER CAREER

SEPTIVIANA, ANGGITA AULIA (2023) ADI BUANA STUDENTS EXPECTATIONS ABOUT EFL TEACHER CAREER. Skripsi thesis, Universitas PGRI Adi Buana Surabaya.

[thumbnail of 1. Halaman Depan Anggita.pdf] Text
1. Halaman Depan Anggita.pdf

Download (601kB)
[thumbnail of 2. ABSTRACK ANGGITA.pdf] Text
2. ABSTRACK ANGGITA.pdf

Download (274kB)
[thumbnail of 3. CHAPTER 1 ANGGITA.pdf] Text
3. CHAPTER 1 ANGGITA.pdf

Download (300kB)
[thumbnail of 4. REFERENCES ANGGITA.pdf] Text
4. REFERENCES ANGGITA.pdf

Download (305kB)
[thumbnail of 5. APPENDIX.pdf] Text
5. APPENDIX.pdf

Download (651kB)

Abstract

This research was conducted to find out the expectations of Adi Buana students regarding EFL career teachers. there are many perceptions about the reasons students choose to become career teachers. This perception can later plan carefully the hopes of students becoming career teachers. This study used a qualitative case study method in which the data was taken only referring to information about the opinions of Adi Buana's students' expectations of a teacher's career. This study took 4 students, consisting of 2 boys and 2 girls. Data collection methods using interview techniques. Interview techniques were conducted using semistructural. The research data were analyzed using thematic analysis. The results of this study indicate that students' expectations of career teachers are there are 3 themes. The first is to be an innovative teacher, an innovative teacher is a teacher who must have the ability to present learning material in a variety of ways. Then a creative teacher is a teacher who has a variety of different teaching methods. Then an inspirational teacher is a teacher who can inspire students to be able to develop their skills in English.

Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui harapan mahasiswa Adi Buana terhadap karir guru EFL. Ada banyak persepsi tentang alasan mahasiswa memilih menjadi karir guru. Persepsi ini nantinya dapat merencanakan dengan matangharapan mahasiswa menjadi guru karir. Penelitian ini menggunakan metode studi kasus kualitatif dimana data yang diambil hanya mengacu pada informasi tentang pendapat harapan mahasiswa Adi Buana tentang karir guru. Penelitian ini melibatkan 4 mahasiswa, terdiridari 2 laki-laki dan 2 perempuan. Metode pengumpulan data menggunakan teknik wawancara. Teknik wawancara dilakukan dengan menggunakan semi struktural. Data pada penelitian ini dianalisis menggunakan tematikanalisis. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa harapan mahasiswa terhadap karir guru ada 3 tema. Yang pertama adalah menjadi guru yang inovatif, guru yang inovatif adalah guru yang harus memiliki kemampuan menyajikan materi pembelajaran dengan berbagai cara. maka guru yang kreatif adalah guru yang memiliki variasi metode pengajaran yang berbeda-beda. maka guru inspiratif adalah guru yang dapat menginspirasi siswa untuk dapat mengembangkan kemampuannya dalam Bahasa Inggris.

Item Type: Thesis (Skripsi)
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LA History of education
L Education > LB Theory and practice of education > LB1501 Primary Education
Divisions: Fakultas Keguruan (FGr) > Pendidikan Bahasa Inggris S1
Depositing User: Mrs Anggita Aulia Septiviana
Date Deposited: 11 Sep 2024 08:36
Last Modified: 11 Sep 2024 08:36
URI: https://repository.unipasby.ac.id/id/eprint/5690

Actions (login required)

View Item
View Item