Student’s Perception On Character Building InThe English Textbook “Think Globally Act Locally”

PAULA, MARGARINA (2023) Student’s Perception On Character Building InThe English Textbook “Think Globally Act Locally”. Skripsi thesis, Universitas PGRI Adi Buana Surabaya.

[thumbnail of 1.HALAMAN DEPAN.pdf] Text
1.HALAMAN DEPAN.pdf

Download (349kB)
[thumbnail of 2.ABSTRAK.pdf] Text
2.ABSTRAK.pdf

Download (128kB)
[thumbnail of 3.BAB I.pdf] Text
3.BAB I.pdf

Download (79kB)
[thumbnail of 8.DAFTAR PUSTAKA .pdf] Text
8.DAFTAR PUSTAKA .pdf

Download (133kB)
[thumbnail of 9.LAMPIRAN.pdf] Text
9.LAMPIRAN.pdf

Download (1MB)

Abstract

Buku teks merupakan salah satu media atau alat yang dapat
mengintegrasikan pendidikan karakter. Maka dari itu tujuan
dari penelitian ini adalah untuk mengetahui nilai-nilai
pembentukan karakter yang berjudul “Think Globally Act
Locally” untuk siswa kelas IX SMP terbitan Kemendikbud.
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengidentifikasi
nilai-nilai pendidikan karakter berdasarkan kurikulum 2013
yang muncul dalam teks atau kalimat dari buku teks
berbahasa Inggris berjudul “Think Globally Act Locally”
untuk SMP Kelas Sembilan, untuk mendeskripsikan
bagaimana persepsi siswa terhadap karakter. bangunan yang
diimplementasikan dalam teks atau kalimat. Penelitian ini
menggunakan penelitian kualitatif. Pembangunan karakter
dalam buku teks digunakan sebagai fokus dalam penelitian
ini. Data diambil dari siswa SMP PGRI 1 Buduran Sidoarjo.
Pengumpulan data dilakukan dengan observasi, wawancara,
dan dokumentasi. Data dianalisis dengan menggunakan
analisis deskriptif. Hasil penelitian mengungkapkan bahwa
mengenai persepsi siswa tentang pembentukan karakter
dalam buku teks bahasa Inggris, siswa setuju bahwa
pembentukan karakter itu penting dan sangat dibutuhkan.
Apresiatif, berwatak sosial, dan bertanggung jawab adalah
tingkatan tertinggi. Hasil ini menunjukkan bahwa penulis
seolah ingin memudahkan siswa dalam memahami nilai-nilai
pembentukan karakter dalam teks atau kalimat

Textbook is one of media or tools that the characters
education can be integrated. So, the objectives of this
research are to find out character building values entitled
“Think Globally Act Locally” for Grade IX of Junior High
School published by the Ministry of Education and Culture.
The objective of the research were to identify the character
education values based on 2013 curriculum that appear in
texts or sentences of an English textbook entitled “Think
Globally Act Locally” for the Ninth Grade Junior High
School, to describe how the students’ perceptions characters
building implemented in the texts or sentences. The study
used qualitative research. The character building in the textbook used as the focus in this study. The data was taken
form the students of SMP PGRI 1 Buduran Sidoarjo. The
data were collected by observation, interview, and
documentation. The data were analyzed using descriptive
analysis. The results of the study revealed that regarding thestudents’ perception on character building in english text book, the students agrred that character building is important and needed. Apreciative, Social character, and responsible is the highest rate. This result showed that the author seemed wanted to make it easy for students in comprehension the character building values in the texts or sentences.

Item Type: Thesis (Skripsi)
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
Divisions: Fakultas Keguruan (FGr) > Pendidikan Bahasa Inggris S1
Depositing User: mrs Paula Margarina
Date Deposited: 04 Sep 2023 08:26
Last Modified: 11 Sep 2024 08:36
URI: https://repository.unipasby.ac.id/id/eprint/5595

Actions (login required)

View Item
View Item