Zulfian, Misbachul (2023) DISCOVERING NON-TEACHING PROFESSIONS FOR ENGLISH LANGUAGE EDUCATION STUDENTS : A NEW EXPLORATION IN ENGLISH EDUCATION. Skripsi thesis, UNIVERSITAS PGRI ADI BUANA SURABAYA.
1. HALAMAN DEPAN.pdf
Download (680kB)
2. ABSTRAK.pdf
Download (102kB)
3. BAB I.pdf
Download (1MB)
8. DAFTAR PUSTAKA.pdf
Download (318kB)
9. LAMPIRAN.pdf
Download (729kB)
Abstract
Studi ini bertujuan untuk mencari pengembangan profesional yang secara khusus difokuskan pada mahasiswa bahasa Inggris dalam profesi Non-Pengajaran. Secara lebih spesifik, penelitian ini terkait dengan alasan dan tujuan mahasiswa memilih profesi non keguruan meskipun mengambil jurusan pendidikan bahasa Inggris.
Penelitian ini menggunakan studi kasus kualitatif sebagai desain penelitian dimana wawancara dengan tiga mahasiswa bahasa Inggris dilakukan oleh peneliti sebagai teknik pengumpulan data. Wawancara pribadi digunakan untuk mendapatkan data.
Dari data yang dikumpulkan, hasil menunjukkan bahwa motivasi, minat, dan keuangan adalah faktor yang paling jelas mengapa mahasiswa bahasa Inggris lebih memilih profesi non keguruan. Meskipun banyak pilihan dan alasan bagi mereka untuk menjadi guru, siswa bahasa Inggris percaya bahwa mereka dapat secara konsisten memilih profesi non-keguruan dengan kemampuan bahasa Inggris mereka. Temuan ini menjelaskan pemahaman mahasiswa pendidikan tentang alasan dan tujuan mereka memilih profesinon-keguruan.
This study aims to seek professional development specifically focused on English students in Non-Teaching professions. For more specifically, this research is related to the reasons and objectives of students choosing non-teaching professions even though they are majoring in English education.
This study uses a qualitative case study as research design, in which interviews with three English students. Conducted by researcher were conducted as a data collection technique. Personal interview is used to obtain data. From the collected data, the relust was shown that motivation, interest, and finance are the clearest actors why do english students prefer non-teaching professions.
Even though there are many options and reasons for them to become teachers, English students believe that they can consistently choose non-teaching professions with their English language skills. This finding explains the understanding of education students about their reasons and goals for choosing non-teaching professions.
Item Type: | Thesis (Skripsi) |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) L Education > L Education (General) P Language and Literature > PE English P Language and Literature > PN Literature (General) P Language and Literature > PR English literature |
Divisions: | Fakultas Keguruan (FGr) > Pendidikan Bahasa Inggris S1 |
Depositing User: | Mr Misbachul Zulfian |
Date Deposited: | 03 Sep 2024 08:03 |
Last Modified: | 12 Sep 2024 07:35 |
URI: | https://repository.unipasby.ac.id/id/eprint/5944 |