CLAUDEA, IMARWIAR EFRATA (2023) USING WORD WALL IN TEACHING ENGLISH VOCABULARY AND ITS IMPACT ON THE STUDENTS VOCABULARY ACHIEVEMENT. Skripsi thesis, Universitas PGRI Adi Buana.
HALAMAN DEPAN.pdf
Download (227kB)
ABSTRACT.pdf
Download (137kB)
CHAPTER I.pdf
Download (100kB)
REFERENCES.pdf
Download (156kB)
APPENDICES.pdf
Download (1MB)
Abstract
In learning vocabulary, many media are used. One of the media that can be used is the use of Word Wall. The study aimed to find out the impact of using Word Wall in teaching vocabulary on the students’ vocabulary achievement. The researcher used a quasi-experimental approach with a quantitative approach in this research, which aimed to find out the impact of using Word Wall in teaching vocabulary on the students’ vocabulary achievement. The population was tenth-grade students of a Public Senior High School in West Surabaya and 66 students as research samples taken by cluster random sampling. The results of the calculations showed the impact of using Word Wall in teaching vocabulary on the students’ vocabulary achievement. Researcher measured its effectiveness by using t-test and t-table calculations which showed the t-test result was higher than t-table which was 2,51 > 1,99773. From the increase in scores in the experimental class before the treatment by using Word Wall (Mean = 72,12) and after the treatment (Mean = 90,73). Also from the difference in scores in the experimental class with the controlled class. Furthermore, it could be concluded that the impact of the use Word Wall of tenth-graders at Public Senior High School in West Surabaya from the resulting effect.
Dalam pembelajaran kosakata, banyak media yang digunakan. Salah satu media yang dapat digunakan adalah penggunaan Word Wall. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dampak penggunaan Word Wall dalam pengajaran kosa kata terhadap pencapaian kosa kata siswa. Peneliti menggunakan pendekatan quasi-experimental dengan pendekatan kuantitatif dalam penelitian ini, yang bertujuan untuk mengetahui dampak penggunaan Word Wall dalam pengajaran kosakata terhadap pencapaian kosakata siswa. Populasinya adalah siswa kelas X SMA Negeri di Surabaya Barat dan 66 siswa sebagai sampel penelitian yang diambil secara cluster random sampling. Hasil perhitungan menunjukkan dampak penggunaan Word Wall dalam pengajaran kosa kata terhadap pencapaian kosa kata siswa. Peneliti mengukur keefektifannya dengan menggunakan perhitungan t-test dan t-tabel yang menunjukkan hasil t-test lebih tinggi dari t-tabel yaitu 2,51 > 1,99773. Dari peningkatan skor pada kelas eksperimen sebelum diberikan perlakuan dengan menggunakan Word Wall (Mean = 72,12) dan sesudah diberikan perlakuan (Mean = 90,73). Juga dari perbedaan skor pada kelas eksperimen dengan kelas kontrol. Selanjutnya dapat disimpulkan bahwa dampak penggunaan Tembok Kata pada siswa kelas X SMA Negeri di Surabaya Barat dari dampak yang dihasilkan.
Item Type: | Thesis (Skripsi) |
---|---|
Subjects: | L Education > L Education (General) L Education > LA History of education L Education > LB Theory and practice of education > LB1501 Primary Education |
Divisions: | Fakultas Keguruan (FGr) > Pendidikan Bahasa Inggris S1 |
Depositing User: | Mrs. Claudea Imarwiar Efrata |
Date Deposited: | 04 Sep 2024 03:14 |
Last Modified: | 05 Sep 2024 04:57 |
URI: | https://repository.unipasby.ac.id/id/eprint/5559 |