STUDENTS PERSPECTIVE TOWARDS WHITEBOARD.FI ON TEACHING ENGLISH FOR WRITING SKILLS

EVIYANTI, RAHMATIKA FAHRINA (2023) STUDENTS PERSPECTIVE TOWARDS WHITEBOARD.FI ON TEACHING ENGLISH FOR WRITING SKILLS. Skripsi thesis, UNIVERSITAS PGRI ADI BUANA SURABAYA.

[thumbnail of 1. Halaman Depan RAHMATIKA.pdf] Text
1. Halaman Depan RAHMATIKA.pdf

Download (643kB)
[thumbnail of ABSTRAK.pdf] Text
ABSTRAK.pdf

Download (256kB)
[thumbnail of BAB I.pdf] Text
BAB I.pdf

Download (266kB)
[thumbnail of DAFTAR PUSTAKA.pdf] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (385kB)
[thumbnail of LAMPIRAN.pdf] Text
LAMPIRAN.pdf

Download (780kB)

Abstract

Whiteboard.fi adalah aplikasi papan tulis online yang
digunakan untuk membantu siswa dalam keterampilan menulis
mereka. Secara lebih khusus, tesis ini membahas perspektif siswa tentang Papan Tulis Online dalam pengajaran bahasa Inggris. Metode penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah kualitatif dengan desain studi kasus. Metode ini digunakan untuk menentukan fenomena dilihat dari sudut pandang partisipan. Subyek penelitian ini adalah siswa kelas 11 SMA Hang Tuah 4 Surabaya. Data dalam penelitian ini melalui wawancara semi terstruktur. Hasil penelitian
menunjukkan bahwa Whiteboard.fi merupakan pembelajaran menulis yang menyenangkan, siswa menemukan pengalaman belajar baru dalam pembelajaran menulis, dan Whiteboard.fi meningkatkan motivasi siswa dalam belajar menulis. Berdasarkan hasil penelitian dapat disimpulkan bahwa Whiteboard.fi merupakan metode pengajaran yang dapat membawa siswa belajar menulis dengan bersemangat dalam praktiknya dan dapat meningkatkan motivasi siswa dalam belajar menulis.

Whiteboard.fi is an online whiteboard application used to help students with their writing skills. More specifically, this thesis discusses students’ perspective on Online Whiteboard in teaching English. The research method used in this study is qualitative with a case study design. This method is used to determine the phenomenon seen from the participant’s point of view. This research subjects were
11 grade students of SMA Hang Tuah 4 Surabaya. The data in this research is through semi-structured interview. The result of the study shows that Whiteboard.fi is a fun learning for writing, the students find new learning experience in learning writing, and Whiteboard.fi increase students’ motivation in learning writing. Based on the results of the study it can be concluded that Whiteboard.fi is a teaching method that can bring students to learn writing excitedly in their practice and can increase students’ motivation in learning writing.

Item Type: Thesis (Skripsi)
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LA History of education
P Language and Literature > PE English
P Language and Literature > PN Literature (General)
Divisions: Fakultas Keguruan (FGr) > Pendidikan Bahasa Inggris S1
Depositing User: Mrs. Rahmatika Fahrina Eviyanti
Date Deposited: 23 Aug 2024 08:01
Last Modified: 23 Aug 2024 08:01
URI: https://repository.unipasby.ac.id/id/eprint/5873

Actions (login required)

View Item
View Item